Anasayfa - Haberler
Güneş arabası projesi: ARIBA6

Değerli Destekçilerimiz,

Bildiğiniz üzere ekibimiz, 16 ağustos cuma günü destekleriniz ile üretilen ve sponsoru olduğumuz ARIBA6'nın lansmanını gerçekleştirdi.

Sizlere ortaya çıkan aracımız ile ilgili bazı temel bilgileri aktarmak isterim.

Öncelikle ARIBA 6 ekibimizin tasarlamış olduğu ilk 4 tekerlekli araçtır. Aracın ağırlık merkezi önceki araçlarımıza göre yere daha yakındır, bu da sürücüye daha agresif bir sürüş imkanı sunmaktadır. Enerji odaklı bir araç olmasına rağmen tasarladığımız aracımız viraj kabiliyeti ve araç stabilizasyonu konusunda da taviz vermemektedir. Kokpitin eski araçlarımıza göre aracın önüne yaklaşması sürücüye daha geniş bir görüş açısı sağlamaktadır. Yeni aracımızda sürücünün konforu da önem kazanmıştır. Sürücünün oturuş pozisyonu daha ergonomik bir hal almıştır. Önceki araçlarımıza göre sürücüler uzun yol koşullarında daha az yorgunluğa maruz kalacak şekilde pozisyonlandırılmıştır . Avustralya’da 3021 km sürecek World Solar Challenge (Dünya Güneş Arabaları Yarışı) adlı yarışta, şoförün konforu yok sayılamayacak bir parametredir. Geçmişte yapılan tüm güneş arabaları sadece enerji verimliliği üzerine yoğunlaşırken, günümüzde trend, gelişen teknoloji ile birlikte hem çok verimli hem de konforlu araç tasarımı yönüne doğru yol alınmaktadır. Tüm bu durumlar değerlendirildiğinde, Ar-ge çalışmalarımızın 3 tekerlekli araçlardan, günümüz 4 tekerlekli araç konseptine doğru yaklaşması yadsınamayacak bir durumdur. Ancak ergonomik kaygılar, daha iyi bir araç tasarlama arzumuz ve yoğun arge çalışmalarımız sayesinde her aracımız bir önceki araçtan daha verimli olmuştur. Sürücü pozisyonun değişmesi, aracın 4 tekerlekli olması gibi koşullara rağmen Arıba 6 diğer araçlarımıza göre çok daha verimli bir araç olmuştur.

Aracımız aerodinamik olarak bir önceki aracımıza göre %10 daha aerodinamik bir araçtır. Aynı şekilde aracımız yine 160 kg ağırlığı bir önceki aracımıza göre %10 oranında daha hafif bir araç olmuştur. 3 tekerlekli araca göre eklenmiş bir teker aracımıza artı ağırlık meydana getirmesi gerekirken, süspansiyonda kullandığımız bazı parçaları metal türevli malzemeden karbonfiber malzemeye dönüştürerek, araç yüzeyinde daha kompakt ve hafif tasarımlarımızla birlikte daha hafif bir araç ortaya çıkmıştır. Ekibimizin her geçen gün kendisini yenileyen yapısı, güncel teknolojiyi ve üretim metotlarını araştırma, uygulama kabiliyeti ve tüm bu değişime adaptasyon hızı bu başarının en büyük anahtarıdır. Aracımız 80 km/h hızla giderken bir kettle kadar enerji harcamaktadır ki bu oldukça iyi bir değerdir. Daha somut bir yaklaşımla ifade etmek istersek, bahsedilen hızla araç İstanbul-Ankara arasını yaklaşık olarak 6-6.5 saat arasında kat etmektedir. Tüm yol boyunca harcadığı enerjinin elektrik enerjisi cinsinden maliyetinin karşılığı yaklaşık olarak 3 TL’dir. Benzinli bir araçla bu yolculuğun maliyeti 150-200 TL civarında olacaktır.

Sizlere bahsetmek istediğimiz bir diğer konu da İstanbul-Ankara arasında gerçekleştireceğimiz test sürüşüdür. Bu test sürüşü iki amaca hizmet etmektedir. İlk olarak temel amaç ekibin, haliyle sizlerin tanıtımını yapmak ve tamamlanamamış bütçe kalemlerimizi tamamlamaktır. Pazartesi sabahı aracımızı Maslak çıkışında Burcu Çetinkaya kullanacak ve Boğaz Köprüsü geçilerek Ankara’ya doğru yol alınacaktır. Ayrıca, 20 Ağustos Salı günü saat 10.00’da enerji bakanı Taner Yıldız ekibimizi ve aracımızı makamında ağırlayacaktır. İkincil olarak da tamamen teknik olarak, zorlu Avustralya yarışı öncesinde aracımızdan veri almaktır.

Ekte uzun bir sürecin sonunda tamamladığımız, bizlerin büyük emeği ve sizlerin de büyük desteğiyle tamamlanan aracımız ARIBA 6’nın resmini yolluyoruz, lansman ile ilgili daha fazla resme flickr sayfamızdan da ulaşabilirsiniz;

http://www.flickr.com/photos/itusolarcar/


Hepinize bu zorlu yolculuktaki destekleriniz için tekrar teşekkür ediyor, güzel haberler vermeyi umuyoruz.


Saygılarımızla.
--

Deniz Altınok
İTÜ GAE Organizasyon Grup Sorumlusu
+90 0533 725 5539 | www.itugae.com


 İTÜ Güneş Arabası Ekibi Lansman Daveti